MIDI

Uit Condor Spoorwegen Lansingerland
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Railway Company du Midi en Canal de Garonne



Ga naar: navigatie , zoek



Compagnie du Midi




Schepping

6 november 1852


Verdwijning

?


Belangrijke data

1934 uitvoeren die bij de structuur PO-Zuid 1938 nationalisatie van het netwerk



Opvolger

SNCF




Rechtsvorm

vennootschap


Hoofdkwartier

Parijs ( Frankrijk )


veranderen


De Railway Company du Midi en Canal de Garonne (ook bekend als Railway Company du Midi of Midi ) is een van de oudste grote prive-bedrijven om te trainen Frans. Netwerk ten dienste van de zuidwestelijke deel van Frankrijk tussen de Garonne en de Pyreneeën . Op het moment, het Franse grondgebied werd verdeeld tussen de zes grote spoorwegen, de Compagnie du Midi is de enige die geen directe toegang tot de hoofdstad.

In 1934, het bedrijf van het Zuiden die een netwerk heeft van 4 300 km , haar activiteiten samengevoegd met die van de spoorwegen bedrijf van Parijs naar Orleans (PO). Beide bedrijven behouden hun juridische structuur en concessies. In 1938 is de gezamenlijke naam PO-Zuid, geïntegreerd in het station en alle spoorwegondernemingen activa van de onderneming van het zuiden zijn genationaliseerd.



Overzicht

 [ verberg ]  1 Geschiedenis
2 De elektrificatie van het spoorwegnet
3 baanvakken van het spoorwegnet-campagne
4 rollend materieel Zuid-
5 Het spoorwegnet
6 Nota's en verwijzingen
7 Bibliografie
8 Zie ook 8,1 Related
8.2 Externe Links


Geschiedenis [ bewerk ]



Kaart netwerkbedrijf aan het station Bordeaux Saint-Jean (Afbeelding is het plan in zijn huidige vorm muur, nadat het werd geamputeerd aan de onderkant bij de renovatie van het station). De Railway Company du Midi werd opgericht in 1852 door de broers Pereire . In datzelfde jaar kreeg het bedrijf de concessie van de lijn Bordeaux naar Sète , die binnenkort zal worden toegevoegd lijnen Bordeaux - Bayonne en Narbonne - Perpignan .

Het resort en spa toerisme is een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de Compagnie du Midi. De lijn van Tarbes aantreden voor het verblijf van de keizer Napoleon III en keizerin Eugenie de Montijo bij de Baden van St. Sauveur ( Luz-Saint-Sauveur ) in 1859 .

In 1884 kocht de activa van de Vennootschap van de spoorlijn van Perpignan naar Prades en de bijzondere lijn van Perpignan naar Prades het zal blijven de make lijn van Perpignan naar Villefranche - Vernet-les-Bains .

Elektrificatie van het spoorwegnet [ bewerken ]

In 1909 de Compagnie du Midi gestart met een breed programma voor de elektrificatie van de sporen onder leiding van de ingenieur Jean-Paul Raoul (1869-1960). Dit is een enorme uitdaging voor de tijd, want het gaat veel verder dan het spoor. We moeten bouwen alle productie-faciliteiten, zoals dammen, energiecentrales en het hele systeem van de macht distributie, maar ook het uitvinden van de locomotief, even moeilijke taak bij het ​​starten van niets of heel weinig. Vergeet niet dat in 1900 stoomtractie regeert in.

Waarom deze keuze? Zoals eerder gezegd het bedrijf niet toegang tot de kapitaalmarkt hebben en is daarom ver verwijderd van centra voor de productie van kolen, brandstof voor stoomtractie (het moet zelfs worden geïmporteerd uit Engeland), terwijl de nabijheid van de Pyreneeën kan de productie van hydro hernieuwbare altijd kan. Het tekort aan steenkool tijdens de oorlog 1914-1918 en in het bijzonder de kosten prohibitief na de oorlog zal versterken van de onderneming keuze.

Na een onderzoek in Zwitserland en in Duitsland is het de spanning 12kV 16 ⅔ Hz is gekozen om economische redenen (net als veel andere keuzes van de Compagnie du Midi). Waarom de keuze van deze "grappige" spanning? Als gevolg van technische beperkingen van de tijd, wordt het duidelijk dat de fase onvoldoende is omdat te complex en inflexibel, maar deze fase begint het probleem. We hebben toen bleek dat circa 15 Hz alles goed gaat relatief goed, dus kiezen we 16 ⅔ Hz, want het is de derde van 50 Hz

Dit is de Perpignan-Villefranche-de-Conflent ( Pyrenees Orientales ), die werd gekozen als plaats van de toekomstige proeven, omdat het toegestaan ​​het testen van installaties en materialen onder de voorwaarden van de vlakte en de bergen. Opmerking: dit is de enige lijn die niet terug worden omgezet tot 1500 volt. Het zal goed werken tot 1971, toen de straling van de locomotieven die tussen 1912 en 1915!

Vanaf 1911, probeert het bedrijf 6 en bovenleiding systeem is de Westinghouse (VS) die wordt gekozen weer, om redenen van economie, de bovenleiding is zeer eenvoudig en haalbaar polen rails rivierdonderpad herstel. Dit is een bovenleiding autocompensée (geschikt voor het absorberen van de temperatuur variaties), flexibel en hellend.

In 1920 (29 augustus) de overheid legt de 1500 V gelijkspanning, vooral omdat het leger wilde niet dat men dezelfde spanning gebruikt als Duitsland.

De reactie is direct du Midi en het bedrijf is de lancering in december van dat jaar de nieuwe elektrificatie programma's in 1500 V. In 1923 zijn alle installaties exploiteren onder 1500 V (met uitzondering van de Perpignan-Villefranche-de-Conflent ). Binnen twee jaar is het netwerk van de Zuid-succes omgezet ...

De elektrificatie programma is indrukwekkend vanwege het Zuiden in een tiental jaren de enige stroom-netwerk van het zuiden een samenhangend geheel vormen. Het eindigt in 1932, met uitzondering van Montauban / Sete, die is ingeschakeld in 1935 na het ondertekenen van een overeenkomst met de PO . lijnen Montauban Bordeaux, Narbonne en Port-Bou, geëlektrificeerd in de jaren 1980, 1500 volt gelijkstroom, waren al in de elektrificatie projecten van het bedrijf van het Zuiden.

Baanvakken van het spoorwegnet campagne [ bewerken ]

Hoofd artikel: Military Railway (Frankrijk) .

Om het vervoer en de bouw en het onderhoud van militaire lijnen organiseren, het Ministerie van Oorlog werd genoemd een richting: Richting van de Spoorwegen Campaign (DCFC). Het personeel van de technische delen van de arbeidersklasse Spoorwegen campagne werd aangeworven personeel netwerken, waaronder ingenieurs en andere medewerkers bedienen van grote bedrijven en het netwerk van de Staat, hetzij vrijwillig of onder militaire dienst door de wet rekrutering was verdeeld in tien secties

7 e gedeelte: Midi.

Rollend materieel van de Zuid- [ bewerken ]

Stoomlocomotieven G8.1 (genummerd 2201-2251)

Prototypes 1C1 3900




BB 4775 het verlenen van service manoeuvres in Paris-Austerlitz station achter een Spaanse trein van slaapwagens Talgo . Elektrische locomotieven - zie: BB Midi 2D2 5000

BB Midi BB 1500
BB 1600
BB 4100
BB 4200
BB 4600
BB 4700
BB 4730

Z-4200

Z-4300
Z-4500
Z-4900

Auto's Southwest gemoderniseerde auto as

Zie ook: Categorie: Rollend materieel van het Zuiden

Het spoorwegnet [ bewerken ]

A) Concessies van 1852

Line van Bordeaux naar Sète . Verklaring van openbaar nut: 21 juni 1846


Datum

Sectie

Lengte


31/05/1855

Bordeaux - Langon

42 km


12/04/1855

Langon - Tonneins

54 km


29/05/1856

Tonneins - Valence d'Agen

65 km


30/08/1856

Valence d'Agen - Montauban

45 km


30/08/1856

Montauban - Toulouse

46 km


02/04/1857 een

Toulouse - Sète

219 km


07/01/1858

Aansluitingen Sète

4 km

Spoorweg van Bordeaux naar Bayonne


Datum

Sectie

Lengte


12/11/1854

Lamothe - Dax

105 km


26/03/1855

Dax - Bayonne

50 km


27/05/1855

Pessac ( Bordeaux -Segur) - Bordeaux

6 km

Railway Narbonne naar Perpignan


Datum

Sectie

Lengte


20/02/1858

Narbonne - Le Vernet

59 km


12/07/1858

De Vernet - Perpignan

4 km


Nota's en verwijzingen [ bewerken ]


1.↑ Fulgence Girard, "Christmas industrie. Inhuldiging van de spoorlijn du Midi. Inhuldiging van de spoorweg van het Westen "in De Wereld Illustrated , nr. 4 (05/09/1857)

Referenties [ bewerk ]

Ministerie van werken, wetten en verdragen inzake spoorwegen in Noord, Oost, Orleans, Parijs-Lyon-Middellandse Zee en het zuiden: 1883/10 , Paris, Imprimerie Nationale , 1911, 821  pp . [ lees online  (geraadpleegd 17 juni 2012)]
Pierre Rivals, de fusie van de bedrijven van de spoorwegondernemingen in Orleans en Zuid , Boek van rapporten Sirey, Parijs, 1936, 151 pagina's
Didier Janssoone, Biarritz: De Gare du Midi , Pathways, 2008 - ( ISBN  978-2-84478-642-5 )
Christophe Bouneau, 'Spoorwegen en de regionale ontwikkeling in Frankrijk 1852/37: bijdrage van de onderneming van het Zuiden "in het tijdschrift Geschiedenis, Economie en Maatschappij , 1990, 9 e jaar, n o  1, Transport, p.  95-112 ( lees )

Zie ook [ bewerken ]


Aan de andere Wikimedia-projecten:

Railway Company du Midi en Canal de Garonne , op Wikimedia Commons

Gerelateerde artikelen [ bewerken ]

Categorie: Rollend materieel van het Zuiden
Charles Surell Alexander , directeur van het bedrijf in 1859.
Jean-Paul Raoul (1869-1960), directeur van de Vennootschap 1913/32
Draadloze SNCF trein

Externe links [ bewerken ]

Site gewijd aan het gezelschap van de Zuid-



[Verbergen] 

v · d · m

Oude spoorwegmaatschapp